App Store Android YouTube Facebook Instagram Trendsales mail search

Hvad enten du er selvstændig indenfor modebranchen eller noget helt andet, så er det altafgørende at skille sig ud fra mængden og altid være opdateret på de områder der kan optimeres.

Måske er du i opstartsfasen eller måske er din virksomhed mere etableret. Uanset hvad kan det være svært at få succes uden den rette hjælp, fx til at finde kunder eller optimere processer. Som en mindre virksomhed der konkurrerer på mod de store spillere, er den personlige kundeservice et område hvor der virkelig kan vinde noget på. Ved at optimere og fordele processerne i din virksomhed, kan du og dine medarbejdere fokusere på det der virkelig er vigtigt: Dine kunder.

IT-systemet Microsoft Dynamics 365 er en samlet løsning med både ERP- og CRM-system, der kan hjælpe med at frigive ekstra tid på kontoret. Er du ikke helt klar hvad ERP og CRM er, er det på tide du gør dig bekendt med disse systemer – især hvis du er selvstændig.

Et ERP-system understøtter dine processer

ERP står for ’Enterprise Resource Planning’ og er et system der dækker størstedelen af din virksomheds processer, fx økonomi, logistik, indkøb, produktionsstyring, personale og ressourcestyring. Det er et af de vigtigste it-systemer i en virksomhed og kaldes ofte for virksomhedens ’blæksprutte’, og er derfor noget du som selvstændig bør være eller gøre dig bekendt med.

Det er selvfølgelig individuelt fra virksomhed til virksomhed, og afhængigt af hvilken branche man opererer i, i hvor høj grad man har brug for de forskellige features.

ERP-løsninger handler dog ikke kun om at understøtte din virksomheds processer. Det handler i meget høj grad også om at sørge for at have et it-system der sørger for, at din virksomhed hele tiden er forandringsparat, hvilket er en absolut nødvendighed, uafhængig af branchen og virksomheden. Et godt EPR-system sikre at du hurtigt kan reagere på nye markedsvilkår, øge din konkurrenceevne uden at være begrænset pga. teknikken og at du nemt og hurtigt kan tage nye teknologiske muligheder i brug.

CRM-systemer holder styr på dine kunderelationer

CRM står for ’Customer Relationship Management’ og styrer altså dine kunderelationer, dvs. systemet varetager og opbevarer alle de informationer der måtte være tilgængelige omkring kunderelationer og transaktioner. Med andre ord er et CRM-system altså det overblik der er vigtigt at have, over alle de handlinger ens kunde foretager sig.

CRM bliver endnu vigtigere i fremtiden, nu hvor Europas nye persondatalov ’GDPR’ kræver, at virksomhederne skal være endnu mere omhyggelige med, hvordan de opbevarer og behandler deres kunders persondata. Det kan være svært selv at overskue om man altid overholder – derfor kan et effektivt CRM-system holde orden i disse data for dig, opdatere rutiner og sørge for, at din virksomhed følger med udviklingen.

At have systemer som Microsoft Dynamics 365 integreret i din virksomhed er en investering – og en der virkelig kan betale sig. Systemerne kan tage sig af nogle af de opgaver, der kan være tidskrævende men samtidig kedelige og simple, og som kan give meget mere tid og overskud i hverdagen blandt dine medarbejdere, så alle kan yde sit optimale og fokusere på andre vigtige områder i virksomheden.

@trendsales på Instagram